الکتروفن ها در هواساز باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

الکتروفن ها در هواساز باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

الکتروفن ها در هواساز باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

به طور کل هواسازها به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم بندی می شوند که هر کدام در جای خود کاربرد دارند. از مدل ساختمانی در آپارتمان های مسکونی، ادارات و آموزشگاه ها بهره برده می شود و نوع صنعتی در سوله های بزرگ تولیدی کارخانه ها به کار گرفته می شود.

یکی از بخش هایی که در دستگاه های هواساز بسیار مورد توجه است الکتروفن می باشد. این قطعه با عملکرد مناسبی که در این جور دستگاه ها از خود نشان می دهد باعث می شود تا هوا به خوبی به نقاط مختلف ساختمان جابجا شود.

الکتروفن در دستگاه های نمونه صنعتی به علت وسعت بیشتری که این جور مکان ها دارند از قدرت بیشتری برخوردار است تا بتواند به خوبی هوا را در این مکان ها به جریان در بیاورد تا افرادی که در آنجا مشغول به فعالیت هستند احساس راحتی بیشتری بکنند.

برای مشاهده و بررسی هواساز های اریا تهویه اینجا کلیک کنید

اما الکتروفن هایی که در فضاهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند قدرت نمونه صنعتی را ندارند چون معمولا فضاها به صورت اتاق به اتاق بوده و ضرورت ندارد قدرتی را که نمونه های صنعتی دارند داشته باشند.

در واقع این الکتروفن ها با حرکت دادن جریان هوای هواساز کمک می کنند تا رطوبتی که اینجور دستگاه ها در داخل خود تولید می کنند به آسانی به نقاط مختلف به حرکت دربیایند. جابجا شدن این جریانات است که به متعادل شدن فضاهای صنعتی و ساختمانی کمک می کند. در ادامه به مبحث اصلی خواهیم پرداخت تا نسبت به آن شما خواننده عزیز آگاهی های بیشتری را به دست بیاورید.

هواساز چیست؟

دستگاهی است که به وسیله انرژی الکتریکی کار می کند و در نمونه های صنعتی و ساختمانی در فروشگاه ها قابل تهیه می باشد. از این دستگاه در جاهایی که مناطق آب و هوایی خشکی دارد بیشتر استفاده می کنند تا با ایجاد رطوبت و انتقالش به فضاهای داخلی باعث قابل تحمل شدن هوا شود.

الکتروفن چیست؟

یکی از قطعاتی است که در هواساز به کار گرفته می شود. این قطعه قطعا یکی از بخش های مهم هواساز است که کمک می کند تا هوا به خوبی در ساختمان هایی که به کار گرفته شده است جابجا شود و شرایطی را فراهم کند تا افراد بتوانند احساس آسایش و آرامش در زمان کار یا استراحت داشته باشند.

الکتروفن چیست؟

ویژگی ها الکتروفن در هواساز:

این دستگاه یکی از بخش های مهم و حیاتی هواساز است و قطعا به علت ویژگی هایی که دارد باعث شده است که استفاده از آن بسیار مورد توجه قرار بگیرد. این قطعه کمک می کند تا هواساز در انجام وظایف محوله اش به بهترین نحو ممکن عمل کند و رضایت استفاده کننده را به دست بیاورد.

سرعت چرخش مناسبی دارد:

یکی از ویژگی هایی که الکتروفن در هواساز باید داشته باشد به سرعتشان برمی گردد. این فن ها اگر از سرعت مناسبی برخوردار باشند هوای تولید شده توسط دستگاه اصلی با سرعت هرچه تمام تر به محیط های داخلی منتقل می شود و موجب رضایت افراد حاضر می شود.

هوا را به خوبی جابجا می کند:

جابجایی هوای شاید بتوان گفت که مهم ترین ویژگی یک الکتروفن ممتاز است. این دستگاه ها اگر هوا را با کیفیت و سرعت مناسب جابجا کنند موجب می شوند که محیط های داخلی از کیفیت هوای مناسبی برخوردار شوند.

به خصوص در مناطقی که هوای بسیار خشکی دارند وجود یک هواساز در فصل های سرد و گرم سال بسیار اهمیت دارد. این دستگاه ها با تولید کردن رطوبت و منتقل کردنشان به محیط ها باعث می شوند تا افراد حاضر تمرکز بیشتری بر روی کارهای خود داشته باشند و به انجام وظیفه بپردازند.

اتوماتیک است و سینوسی قطع و وصل می شود:

یکی از مزیت های جدیدی که بر روی الکتروفن ها در سالیان اخیر به کار گرفته شده است خاصیت قطع و وصل شدن طبق زمان بندی های خاص است. این مزیت کمک می کند تا فن ها به صورت مداوم فعالیت نکنند و میزان طول عمرشان افزایش پیدا کند.

فن هایی که به صورت مداوم فعالیت می کنند خطر از کار افتادگی و مشکل دار شدن آنها را به شدت تهدید می کند. در واقع این تکنولوژی به کار گرفته می شود تا خطرات را به حداقل برساند و سلامت فن ها را مدت زمان طولانی تری تضمین نماید.

صدایش برای افراد اطراف آزاردهنده نیست:

یکی از بزرگترین ویژگی هایی که  الکتروفن های هواساز باید داشته باشد کم صدا بودن یا بی صدا بودن آن است. به طور کل دستگاه هایی که سروصدای زیادی دارند به مرور زمان آزار دهنده می شوند و اعصاب افراد اطراف خود را به شدت به هم می ریزند.

به ریخته شدن اعصاب افراد در محیط های کاری می تواند بر روی تمرکز آنها تاثیر منفی بگذارد که به هیچ عنوان نمی تواند قابل قبول باشد. تمرکز که در این مکان ها نباشد کیفیت کارها به شدت پایین می آید و عملا خسارت به بار می آورد.

سرعتش قابلیت تنظیم از دور دارد:

امروزه الکتروفن ها را به صورتی طراحی می کنند که آنها را به راحتی بتوان تنظیم سرعت کرد. تنظیم سرعت باعث می شود تا هواسازها هوای تولیدی خود را با آن شدتی که مصرف کننده نیاز دارد به مکان هایی که در آن نصب شده اند ارسال نمایند.

تنظیم سرعت باد از این نظر اهمیت دارد که گاهی ممکن است برای متعادل بودن دمای هوای یک محیط نیاز به باد شدید نباشد و گاهی هم ممکن است نیاز به باد شدید باشد. اگر فن ها هوا را یک دست به اماکن بفرستند هواساز قادر نخواهد بود موجب رضایت مصرف کنندگان شود.

قابلیت تایمر اتوماتیک دارد:

امروزه یکی از ویژگی هایی که الکتروفن های هواساز با خود دارند مزیت تایم اتومات می باشد. در این دستگاه ها می شود به طور مثال با کنترل به آنها برنامه داد که یک ساعت کار کنند و بعد از آن به حالت خاموش دربیایند و یا این که برنامه داد در فلان ساعت روشن شوند و فعالیت کنند.

این مزیت باعث می شود که استفاده کننده کنترل بسیار بهتر و دقیق تری بر روی فعالیت های دستگاه هواساز خود داشته باشد که همین مورد باعث می شود تا کیفیت هوای محیطی که در آن نصب شده است به شدت با کیفیت باشد و موجب رضایت افراد حاضر شود.

جنس مقاومی دارد:

جنس بدنه الکتروفن های هواساز از پلاستیک فشرده یا فلز است. بدنه این دستگاه ها معمولا کیفیت مناسبی دارند تا به راحتی از کار نیفتند و موجب عدم رضایت استفاده کنندگان نشوند. هر چه کیفیت بدنه پایین تر باشد احتمال این که در زمان فعالیت دچار مشکل شوند بیشتر است.

معمولا با بدنه و قاب با کیفیت این قطعات را طراحی می کنند تا طول عمر بیشتر و دوام بالاتری داشته باشند. تجربه نشان داده است که هر چه این لوازم و قطعات مهم در دستگاه ها با کیفیت تر طراحی شوند خواهند توانست رضایت مصرف کنندگان را به دست بیاورند.

قطعاتش در صورت خرابی به راحتی پیدا می شود:

یکی از مهم ترین ویژگی های یک قطعه مثل الکتروفن هواساز تهیه شدن قطعات یدکی آنها است در صورتی که دچار مشکلات یا عیب هایی شوند. معمولا دستگاه هایی که این ویژگی را داشته باشند بسیار بیشتر مورد توجه اهل فن قرار می گیرند.

دلیل مورد توجه قرار گرفتنش هم عمدتا به این بر می گردد که اگر قطعه ای خراب شود و قابل تهیه کردن باشد هزینه هایی استفاده کننده را به شدت پایین می آورد. اگر قطعه تهیه نشود مصرف کننده مجبور می شود کلا فن را عوض کند که هزینه بیشتری دارد.

برای ساختش از استانداردهای بازار بهره برده شده است:

معمولا الکتروفن هایی که با استانداردهای بازار از نظر سایز و اندازه و غیره تولید می شوند بسیار بیشتر مورد توجه اهالی فن و تولید کنندگان قرار می گیرند. تولید کننده صنعتی همیشه ترجیح می دهد از لوازم و قطعاتی استفاده کند که استاندارد بوده و در بین بقیه بازار مقبولیت داشته باشد تا در زمان فروش دچار مشکل نشود.

گارد محافظ قابل قبولی دارد:

یکی از چیزهایی که بر روی الکتروفن ها باید به صورت کاملا مناسب باشد گارد محافظ است. این گارد محافظ باعث میشود تا قطعات اصلی این لوازم به خوبی مورد محافظت و نگهداری قرار بگیرند. در واقع سالم ماندن فن باعث می شود تا در کارکرد هواساز مشکلی پیش نیاید. اگر فن به خوبی کار کند در واقع جریان هوا به خوبی منتقل می شود که همین نشان دهند سلامت هواساز خواهد بود.

مطالعه بیشتر: فیلتر آلومینیومی و تفاوت آن با بقیه فیلترها در هواساز

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید الکتروفن یکی از قطعاتی است که به علت ویژگی های بارز و ممتازی که دارد در هواسازها به کار گرفته شده است تا به خوبی بتواند هوای تولید شده توسط این دستگاه ها را به محیط های داخلی جابجا کند و سبب رضایت افراد حاضر در آن محیط شود.

در آخر لازم به ذکر دادن می باشد که شرکت آریا تهویه با سالها تجربه در زمینه نصب و سرویس دستگاه های هواساز ساختمانی و صنعتی این آمادگی را دارد تا خدماتش را به شما عزیزان ارائه دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت خدمات تنها کافی است با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *