در ساختار هیتر، دریچه ورود هوای تازه چه وظیفه ای دارد؟

در ساختار هیتر، دریچه ورود هوای تازه چه وظیفه ای دارد؟

دریچه ورود هوای تازه

امروزه از هیترها به میزان زیاد برای تامین کردن گرمایش مکان ها استفاده می شود. این دستگاه ها به علت بهینه کردن مصرف انرژی طرفداران زیادی دارند و در محیط های اداری، صنعتی و خانگی برای تامین نیاز گرمایی مورد استفاده قرار می گیرند.

از سویی سیستم هایی مثل هیتر دارای دم و تشکیلاتی می باشند تا از طریق آنها به نحو بهتری بتوانند خدمات خود را به مکان ها و افراد ارائه دهند. دریچه ورود هوای تازه یکی از این اجزاء می باشد که عملکرد درستش بر روی پایداری هوای محیط ها تاثیر خوبی می گذارد.

ساختار هیتر به گونه ای است که اگر به درستی مورد بهره برداری قرار بگیرد و تمام تشکیلات متصل به آن درست به کار خود ادامه دهند، هوای محیط هایی که در آنها نصب شده اند از طریق همین دریچه ورود هوای تازه به خوبی تعویض می شود.

تعویض مداوم هوای از طریق دریچه ورود هوای تازه باعث می شود تا هوا به گردش دربیاید و افرادی که در آن فضاها مشغول فعالیت هستند به طور مداوم به اکسیژن تازه دسترسی داشته باشند و مغزشان عملکرد بهتری را در زمان فعالیت به ثبت برساند.

تجربه نشان داده است اگر یک مکان به طور مداوم محصور باشد به نحوی که نه هوایی وارد بشود نه چیزی از آن خارج بشود به مرور زمان میزان اکسیژن موجود در فضا کاهش پیدا می کند که بر روی روح و روان و فعالیت حاضران در آنجا به شدت تاثیر منفی می گذارد.

زمانی که اکسیژن در مکانی کم شود بدون این که دریچه ورود هوای تازه هیتر آن را تعویض نماید افرادی که مشغول فعالیت هستند نمی توانند آن حجم اکسیژنی را که نیاز دارند تامین نمایند که بر روی تمامی مناسب ها و احوال آنها تاثیر گذار است.

در متن بالا تمامی سعی خود را کردیم تا با دادن یک سری اطلاعات اولیه ذهن شما را برای ادامه مقاله که مربوط به وظایف دریچه ورود هوای تازه هیتر است آماده سازیم. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت تا شما خواننده عزیز نسبت به آنها اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

دریچه ورود هوای تازه

دریچه ورود هوای تازه چیست؟

نوعی دریچه است که در برای خروج هوای گرم بر روی هیتر تعبیه شده است. این دریچه ها معمولا از جنس آلومینیوم یا پلاستیک فشرده هستند و امکان باز یا بسته شدن را نیز دارند. قابل تنظیم بودن این دریچه ها باعث می شود تا میزان هوایی که ضرورت دارد به اندازه وارد اماکن شود. به اندازه وارد شدن هوای گرم باعث می شود تا آن مکان طبق نظر استفاده کننده تنظیم شود تا احساس راحتی کند.

 برای خرید یونیت هیتر با کیفیت عالی و عملکردی بی نظیر اینجا کلیک کنید.

جنس دریچه ورود هوای تازه از چیست؟

معمولا جنس این دریچه ها با توجه به نظر سازنده از آلومینیوم یا پلاستیک فشرده است. برای تولید این دریچه ها از جنس خوب استفاده می کنند تا در زمان باز و بسته شدن به راحتی دچار خرابی نشوند. همچنین جنس خوب باعث می شود رطوبت بر روی آنها اثرگذار نباشد تا عمر بلندتری داشته باشند.

انواع دریچه ورود هوای تازه:

این دریچه ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. از آن جایی که تعدادشان بسیار زیاد است فقط به ذکر بعضی از مهم ترین های آنها می پردازیم تا از چهارچوب و اندازه مقاله خروج نکنیم تا بتوانیم اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما خواننده عزیز و گرامی قرار دهیم.

دریچه ورود هوای تازه چهارگوش آلومینیومی گریلی:

این نوع دریچه از آلومینیوم ضخیم تهیه می گردد و به صورت کاملا چهارچوب ساخته می شود تا بتواند به خوبی جریان هوا را از لابلای پره های خود جابجا سازد. تعداد ردیف شیارهای این دریچه بنا بر نوع ابعادی که دارد متفاوت است.

بعضی از انواعش یک ردیف و بعضی انواع دیگرش دو ردیف دارند. تعداد این ردیف ها با توجه به ابعادی که دریچه دارد می باشد. معمولا هر چه دریچه ابعادش بزرگ تر باشد هوا بهتر از میان آنها ورود و خروج می کند و اکسیژن تامین می گردد.

انواع دریچه ورود هوای تازه

مطالعه ی بیشتر: کندانسینگ یونیت چیست؟

دریچه ورود هوای تازه مشبک آلومینیومی:

سبک و سیاق های مختلفی از این دریچه ها برای هیترها طراحی می شود که بستگی به نظر سازنده دارد. معمولا خریداران با توجه به سلیقه خود دست به انتخاب چیزی می زنند که نسبت به آن علاقمند هستند و آنها را به سمت خود جذب می کند.

به صورت شبکه شبکه طراحی کردن دریچه باعث می شود تا هوا به نحو بسیار بهتری در محیط اطراف پخش شود و آنجا را یک دست نماید که همین امر باعث راحتی افرادی که در این مکان ها حضور دارند می شود.

دریچه ورود هوای تازه آلومینیومی گرد مشبک:

دریچه های مشبک را به صورت های گوناگون در کارخانه ها طراحی می کنند یک نمونه دیگر از آن به صورت گرد و دایره است. گرد بودن دریچه ها معمولا موجب می شود تا در چند نقطه مختلف آنها را به کار بگیرند که همین خود باعث می شود که قدرت پخش هوا بالا برود. پخش مناسب هوا باعث یک دست شدن بهتر هوا و کافی بودن اکسیژن در محیط می شود.

دریچه ورود هوای تازه آلومینیومی مستطیلی:

این سبک از دریچه هوا با فاصله بیشترین میزان تولید را در کارخانه ها به خود اختصاص داده است و اصلا هیتر را بیشتر به این صورت تصور کردن عاقلانه به نظر می آید. این دریچه ها به علت دراز بودن میزان حجم هوای زیادی را وارد محیط می کنند که همین زمینه ساز یکنواختی هوای آنجا می شود که موجب جلب رضایت افراد حاضر است.

وظایف دریچه ورود هوای تازه در هیتر:

این دریچه ها در هیتر جلوه بیونی آن به حساب می آیند و باد را به کمک یک فن از درون دستگاه به بیرون منتقل می کنند تا فضاها تحت تاثیر هوایی که پمپاژ می شود قرار بگیرند. این دریچه ها تاثیر عمیقی بر روی کیفیت اکسیژن مکان ها دارند و باید به طور مرتب تمیز شوند تا گرد و خاک از آنها به مکان ها وارد نشود.

ورود هوای تازه به مکان ها:

تمامی مکان هایی که در فصل زمستان از لوازم گرمایی مثل هیتر استفاده می کنند به صورت سربسته هستند و از پنجره ها هیچ هوایی وارد آنها نمی شود. برای این که اکسیژن این فضاها همیشه در حالت نرمال باشد معمولا هیترها از طریق دریچه ورود هوای تازه اکسیژن را نیز ارسال می کنند.

این اکسیژن تازه موجب می شود تا افرادی که آنجا مشغول فعالیت هستند بسیار تمرکز بهتری بر روی کارهای خود داشته باشند. تمرکز کافی در محیط های کاری موجب می شود که کارها به نحو بسیار بهتری انجام شود که اتفاق خوبی محسوب می گردد.

پایداری هوای مکان ها:

یکی از مهم ترین وظایف دریچه ورود هوای تازه این است که هوای محیط هایی که آنجا است را پایدار نگه دارد. پایدار نگه داشتن هوا به خصوص در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد زیرا سرما می تواند باعث آزار و اذیت افراد حاضر در یک مجموعه باشد.

هیترها از طریق این دریچه ها هوای گرم و قابل قبول را به فضاها وارد می کنند و موجب می شوند که بدون لباس های گرم مثل کاپشن هم بتوان به فعالیت های کاری ادامه داد. در واقع هوایی که نرمال باشد موجب کیفیت بیشتر انجام فعالیت ها می شود که آن را نادیده نمی توان گرفت.

مکش کردن هوای محیط:

سوای از این که دریچه ورود هوای تازه می تواند هوا را به محیط ها بفرستد اگر امکان مکش کردن را نیز دستگاه داشته باشد این کار را نیز انجام می دهد. مکش کردن هوای محیط های سربسته باعث می شود تا هوا در آنجا به جریان بیفتد و هوای تازه جایگزین شود.

البته این آیتم در همه نوع هیتر قابل دسترسی نیست بلکه بعضی از انواع آن چنین امکانی را دارند که یک قابلیت بسیار خوب به حساب می آید. این قابلیت موجب می شود که هوای محیط های سربسته به طور مداوم تعویض شود و کاملا تازه باشد.

به گردش درآوردن اکسیژن بیشتر در محیط:

ما انسان ها برای این که بتوانیم به فعالیت های خود را به نحو احسن ادامه دهیم نیاز داریم که در معرض اکسیژن مناسب قرار داشته باشیم. دریچه ورود هوای تازه در واقع با به گردش درآوردن هوای اتاق ها دارد این امکان را برای ما فراهم می سازد.

اهمیت هوای تازه تا حدی است که اگر در اختیار افراد در محیط های سربسته قرار نگیرد آنها دچار خستگی و خواب آلودگی خواهند شد. این کرخت شدن و رخوت معمولا بر اثر نبودن اکسیژن مورد نیاز در آن مکان اتفاق می افتد که خطرات خود را دارد.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید دریچه ورود هوای تازه در قسمت بیرونی هیترها تعبیه می شود تا بتواند ورود و خروج هوا به مکان هایی که سربسته هستند را تحت کنترل خود در بیاورد تا افرادی که در آنجا فعالیت می کنند بتوانند در وضعیت نرمال به کار خود ادامه دهند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آریا تهویه با سال ها تجربه در زمینه نصب انواع دریچه هوا و هیتر این آمادگی را دارد تا خدمات ارزنده خود را به مشتریان عزیز و گرامی ارائه دهد. برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *