وظیفه جعبه پلنیوم در چرخه ماموریت فن کویل چیست؟

وظیفه جعبه پلنیوم در چرخه ماموریت فن کویل چیست؟

وظیفه جعبه پلنیوم

امروزه استفاده از فن کویل ها بسیار زیاد توسعه پیدا کرده و در ببشتر مکان هایی که حالت تجاری یا صنعتی دارند از این دستگاه برای تولید سرمایش یا گرمایش استفاده می کنند. ضریب نفوذ این وسیله به قدری است که هر چه بیشتر در موردش بدانیم بهتر متوجه می شویم باید چگونه با آن رفتار کنیم.

منظور از رفتار کردن این است که آگاهی های لازم به استفاده کننده کمک می کند تا قطعاتی مثل جعبه پلنیوم که در فن کویل دارای وظایفی است را بهتر بشناسد و بداند که چگونه باید با آن رفتار کند تا بهره بردنش از این وسیله دقیق تر باشد.

اگر چه با شیوه های دیگر هم می شود سرمایش یا گرمایش مورد نظر برای فضاها را تولید کرد ولی استفاده از فن کویل به علت مزیت های زیادی که دارد بسیار توسعه پیدا کرده است. عوامل توسعه پیدا کردنشان قطعا بخشی به قطعات این دستگاه مثل جعبه پلنیوم بر می گردد.

این جعبه سوای از کاربردی که دارد موجب زیبا سازی فضا نیز هست و امروزه بسیاری از تولیدکنندگان به این امر توجه دارند و پنل بیرونی آن را بسیار زیبا و شیک طراحی می کنند که همین مورد اخیر بر روی میزان فروش آنها نیز تاثیر مستقیم گذاشته است.

وجود جعبه پلنیوم در فن کویل مزایا و معایبی دارد که در این مقاله تنها به وظایفش می پردازیم که تا حدودی با مزیت هایش نزدیکی دارد. هر چه خریدار در این موارد بیشتر آگاهی داشته باشد خرید های بهتری انجام خواهد داد که همین موجب رضایتش می شود.

 برای خرید فن کویل با کیفیت عالی و عملکردی بی نظیر اینجا کلیک کنید.

پلنیوم باکس چیست؟

پلنیوم باکس چیست؟

جعبه ای است که در خروجی و ورودی های فن کویل تعبیه شده است. این جعبه وجودش با انتقال دادن سرمایش و گرمایش تولید شده در درون فن کویل گره خورده است. در واقع بادی که داخل فن کویل تولید می شود از طریق این جعبه به فضای بیرونی راه پیدا می کند و موجب به تعادل رسیدن هوای فضاها و مکان ها می شود.

وظیفه جعبه پلنیوم باکس:

این جعبه در واقع جلوه بیونی فن کویل می باشد که در معرض دید عموم قرار دارد. معمولا این جعبه را شرکت های تولید کننده فن بسیار زیبا و جذاب طراحی می کنند تا به زیبا سازی فضاهایی که در آن نصب می شود کمک کند.

تجربه نشان داده است که هر چه چنین لوازمی مثل جعبه پلنیوم دارای زیبایی ظاهری بهتری باشند نظر مشتریان بهتر به سمتش جلب می شود. البته درست است که زیبایی تاثیری بر روی کارایی دستگاه ندارد ولی ابعاد ذهن انسان با زیبایی گره خورده است و شرکت ها نمی توانند آن را در نظر نگیرند.

یک وسیله با جلوه ظاهری متناسب باعث می شود که استفاده کننده حس بهتری از قرار داشتن آن در مکان داشته باشد. یک پلنیوم با ظاهر متناسب موجب می شود تا اصول زیبا سازی فضا به نحو بسیار بهتری در مکان ها جلوه نمایی کند.

پخش کردن یکنواخت هوا:

شاید بزرگترین وظیفه ای که جعبه پلنیوم به عهده داشته باشد برگردد به کاربردی بودنش و یکنواخت کردن هوای فضاهایی که در آنها کار گذاشته می شود. تمام شرکت ها یا افرادی که از فن کویل برای سرمایش یا گرمایش مکان خود استفاده می کنند به دنبال اینند که هوا در آن فضاها یک دست شود.

در واقع یک هوای یکدست و یکنواخت می تواند موجب راحتی و آسایش بیشتر افرادی شود که در آن فضاها حضور دارند و به انجام فعالیت های خود مشغول هستند. یکنواختی هوا موجب می شود تا افراد مشغول به فعالیت تمرکز بیشتری بر روی کار خود داشته باشند.

هر چه تمرکز در انجام فعالیت ها در مکان های صنعتی و تجاری بالاتر باشد قطعا شرکت ها و کارخانه ها بهره بهتری از انجام فعالیت کارگر هایشان بدست خواهند آورد. که این یکنواختی و تمرکز قطعا با جعبه پلنیوم باکسی که در فضاها نصب می شود ارتباط مستقیم دارد.

انتقال هوا به اماکن:

دیگر وظیفه بزرگ و خطیر جعبه پلنیوم انتقال سرمایش یا گرمایشی است که در داخل فن کویل تولید می شود. بادی که فن ایجاد می کند قطعا در نهایت باید به جایی برود و مورد استفاده قرار بگیرد که این امکان توسط همین جعبه که جلوه بیرونی فن کویل است فراهم می شود.

انتقال باد فن کویل به فضاها موجب می شود تا به تعادل برسند و کسانی که در آنجا حضور دارند احساس رضایت کنند و به نحو بسیار بهتری بر روی کار خود تمرکز نمایند. تمرکز افراد به واسطه کیفیت هوای مناسب بر روی فعالیت های صنعتی تاثیر بسیار خوبی می گذارد.

مکان ترکیب سرمایش و گرمایش:

دیگر وظیفه جعبه پلنیوم ترکیب کردن هوای گرم و سرد است. در بیشتر مواقع برای این که هوای مناسب و مورد نظر مصرف کننده تهیه شود هوای گرم و سرد در داخل این جعبه به وسیله اهرم هایی که در پنل بیرونی وجود دارد تنظیم می شود تا به فضا ارسال گردد.

در مدل های نوین تر برای ترکیب کردن هوای گرم و سرد مصرف کننده از ریموت کنترل استفاده می کند و به وسیله آن حتی می تواند دور فن را نیز تعیین کند که با چه سرعت و دوری به فعالیت خود ادامه دهد. این تنظیمات موجب می شود هوای مد نظر مصرف کننده به فضایی که در آن قرار دارد ارسال شود.

اگر جعبه پلنیوم نباشد تا هوای گرم و سرد را به نسبت درست ترکیب کند ممکن است یک هوای به شدت سرد یا یک هوای به شدت گرم به فضای بیرونی ارسال شود که به هیچ وجه نتواند انتظارات مصرف کننده را برآورده سازد و همین امر موجب نارضایتی اش شود.

وظیفه جعبه پلنیوم باکس

زیبا کردن فضای بیرونی:

همیشه در طراحی هر وسیله ای کارخانه ها به زیبایی بیرونی آن که بیشتر به چشم مشتریان و مصرف کنندگان می آید توجه می نمایند. یکی از وظایف مهم جعبه پلنیوم زیبا سازی فضاهایی است که در آنها به کار گرفته می شود.

یک جلوه بیرونی زیبا نه تنها افراد را به سمت خود جلب می نماید بلکه کمک می کند تا زیبایی فضای بیرونی به نحو بهتری شکل بگیرد و موجب آسایش و آرامش افراد شود. برای زیبایی جلوه بیرونی همیشه طرح هایی هست اما در سال های اخیر شرکت ها به آن توجه بیشتری می کنند.

بیشتر جعبه پلنیوم هایی که طراحی می شود به صورت پیش فرض سفید یا مشکی در کارخانه ها تولید می شوند. البته در سال های اخیر بعضی برندها به این نتیجه رسیده اند از تعداد رنگ های بیشتری استفاده کنند تا افراد بتوانند با توجه به فضایی که دارند رنگ مورد نظر را انتخاب کنند.

جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط فن کویل:

سوای از آن وظایفی که گفته شد شاید ورود گرد و خاک از بیرون به فن کویل را هم نیز بتوان یکی از وظایف جعبه پلنیوم قلمداد کرد. بالاخره این جعبه به هر دو طرف دسترسی دارد و می توان این نکته را هم برای وظایفش در نظر گرفت.

ممکن است زمانهایی در طول سال پیش بیاید که فن کویل ها هیچ استفاده ای نداشته باشند و کاملا خاموش باشند. اگر در زمان خاموشی این دستگاه ها گرد از بیرون به محیط جعبه وارد شود می تواند باعث آلودگی قطعات داخلی اصلی و حیاتی کویل شود.

معمولا در طراحی جعبه پلنیوم شرکت ها این نکته را در نظر می گیرند و آن را به صورتی طراحی می کنند که در زمان بیکاری بتوان آن را بست تا چیزی به آن وارد یا خارج نشود. وقتی چیزی ورود و خروج نداشته باشد قطعا گرد و خاک هم نمی تواند به داخل آن نفوذ کند.

جلوگیری از ورود حشرات از بیرون به داخل فن کویل:

حشرات یکی دیگر از چیزهایی هستند که آنها را می توان در هر فضا و مکانی مشاهده کرد. این موجودات ریز از کوچکترین منافذ در خانه ها یا ادارات می توانند استفاده کنند و به هر جایی که دلشان می خواد ورود و خروج کنند.

جعبه پلنیوم فن کویل یکی از این مکان هایی است که اگر در زمان خاموش بودن دریچه هایش بسته نشود می توان باعث وارد شدن یا خارج شدن این موجودات موذی شود. معمولا با بستن دریچه دیگر امکان رفت و آمد آنها مسدود می گردد.

شرکت های تولید کننده فن کویل در واقع با قرار دادن امکان باز و بسته شدن جعبه، یکی از اهدافشان این است که نگذارند چیزی در زمان بلا استفاده ماندنشان ورود و خروج کند. بسته شدن این جعبه ها این امکان را در واقع برای مصرف کننده فراهم می آورد.

 مطالعه بیشتر: رسیدن به دمای دلخواه با ترموستات اتاقی فن کویل

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید جعبه پلنیوم علاوه بر زیباسازی فضاها وظایفی دیگری بر عهده دارد که به افراد کمک می کند تا آرامش بیشتری به دست بیاورند و در آن فضاها با خیال بسیار راحت تر به فعالیت هایی که مشغولش هستند، مشغول شوند که همین موجب رضایتشان می شود.

در آخر لازم به یاد آوری است که شرکت آریا تهویه با سال ها تجربه در زمینه سرویس و تعمیر انواع پنل و جعبه پلنیوم فن کویل این آمادگی را دارد تا خدماتش را به شما مشتریان عزیز ارائه نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.