بررسی وظیفه حساس فیلتر بهداشتی در هواساز

بررسی وظیفه حساس فیلتر بهداشتی در هواساز

وظیفه فیلتر بهداشتی در هواساز

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قسمتی که در هواسازها وجود دارد فیلتر بهداشتی می باشد. این قطعه اگر مهم ترین نباشد بی شک یکی از مهم ترین بخش هایی است که در این دستگاه وجود دارد و باید به تمیزی آن اهمیت ویژه داد.

معمولا شرکت های هواساز معتبر از فیلتر بهداشتی ای استفاده می کنند که کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند از پس انجام وظایفی که به او محول شده است بربیاید. در واقع صحیح انجام دادن این وظایف است که باعث می شود تا افرادی که از هواساز استفاده می کنند سالم و سلامت بمانند.

به طور کل توجه به لوازمی که با جان و سلامت انسان ارتباط مستقیم دارند بسیار اهمیت دارد. اگر افراد استفاده کننده نکاتی را رعایت کنند کمک می کند در وضعیت بهتر به فعالیت خود ادامه دهند و به خوبی از پس وظایف محوله بر بیایند.

فیلتر بهداشتی به مرور زمان که به فعالیت میپردازد دچار آلودگی می شود و باید توسط مصرف کننده به خوبی سرویس شود تا از کیفیت لازم برای انجام وظایفش برخوردار باشد. سرویس کردن این فیلترها نکاتی دارد که با رعایت کردنش کیفیت آنها افزایش می یابد.

وظیفه حساس فیلتر بهداشتی زمانی بیشتر نمود پیدا می کند و به چشم می آید که نسبت به نظافت آن بی توجهی کرد و یک هوای بی کیفیت وارد فضاهایی شود که افراد دارند از هواساز استفاده می کنند. در واقع آلودگی این فیلترها سبب می شود تا هوای آلوده را به فضاها بفرستند که بسیار اتفاق بدی است.

افرادی که در مجاورت هوای آلوده عبور کرده از فیلتر بهداشتی قرار می گیرند به مرور زمان دچار بیماری هایی می شوند که منشا آن قطعا تنفس کردن هوای آلوده بوده است. از همین رو در سرویس این فیلترها نباید تعلل کرد و سر وقت باید صورت بپذیرد. در ادامه به مبحث اصلی مقاله که در مورد وظایف اصلی این فیلترها است خواهیم پرداخت تا آگاهی شما خواننده عزیز افزایش پیدا کند.

وظیفه فیلتر بهداشتی در هواساز

هواساز چیست؟

دستگاهی است که با انرژی برقی کار می کند و بر خلاف دستگاه های دیگر که باد سرد و گرم تولید می کنند این دستگاه می تواند حتی رطوبت هوای محیط را نیز تنظیم نماید که یک مزیت ویژه برای شرایط آب و هوایی بسیار خشک به حساب می آید. این دستگاه ها برای این که هوای بهتری را به محیط ها ارسال نمایند مجهز به فیلتر بهداشتی هستند.

فیلتر بهداشتی چیست؟

یکی از قطعاتی است که در کولرها، سیستم های تهویه و هواسازها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا جنسشان از فلز یا پلاستیک فشرده است که از چند لایه مشبک تشکیل شده اند که اجازه عبور کردن گرد و خاک و عوامل بیماری زا را از درون خود نمی دهند و به این صورت باعث تضمین سلامت افرادی می شوند که از آنها بهره می برند.

نحوه استفاده از فیلتر بهداشتی:

این فیلترها وظیفه حساسی بر عهده دارند و به همین دلیل باید نکاتی را مصرف کننده در نظر بگیرد و به کار ببندد تا بهترین عملکرد را بتواند از آنها دریافت کند. در ادامه بعضی از این نکات را برای شما خواننده گرامی مقاله نام برده و مختصر شرح می دهیم.

باید به طور مرتب تمیز شود:

فیلتر بهداشتی قرار است هوای مورد نیاز برای هواسازی را تامین کند که در فضاهای اداری یا مسکونی به کار گرفته شده است. اگر نظافت این فیلترها به خوبی انجام نشود ممکن است بر روی کیفیت هوایی که از خود عبور میدهد تاثیر منفی بگذارد که به هیچ عنوان اتفاق خوبی نخواهد بود.

تجربه نشان داده است که اگر فیلترها سر وقت سرویس شوند کیفیت هوایی که به محیط های داخلی ارسال می شود افزایش پیدا می کند و همین مورد باعث می شود تا افراد به هیچ عنوان درگیر بیماری هایی نشوند که ممکن است از طریق هوا منتقل شود.

به طور صحیح جایگذاری شود:

صحیح جایگذاری کردن فیلتر بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد و مصرف کنندگان نباید نسبت به آن بی توجهی کنند. این فیلترها اگر به صورت مناسب بر سر جای خود قرار نگیرند و اطرافشان روزنه باقی بماند هوای آلوده وارد مکان ها می شود.

معمولا فیلترها را به صورتی جایگذاری می کنند که هیچ گونه روزنه در کناره ها یا زیر و روی آن باقی نماند که همین امر باعث می شود تا عملکردشان بسیار بهتر از قبل باشد و سالم ماندن افرادی که از هواساز استفاده می کنند تا اندازه زیادی تضمین شود.

از برند معتبر استفاده شود:

همیشه استفاده از برندهای معتبر به نفع مصرف کننده تمام می شود. اگر از فیلتر بهداشتی که نسبت به بقیه اعتبار بالاتری دارد برای تصفیه هوا استفاده شود در واقع برنده اول و آخر مصرف کننده خواهد بود زیرا این فیلترها قبلا توسط بعضی افراد استفاده شده اند و جواب خود را پس داده اند.

کاربرد فیلتر بهداشتی در هواساز

کاربرد فیلتر بهداشتی در هواساز:

فیلتر بهداشتی یکی از بخش هایی است که در هواساز وظیفه حساسی بر عهده دارد. این فیلترها برای این که به خوبی از پس انجام کارهای خود بربیایند ضروری است که بسیار مورد توجه قرار بگیرند تا کیفیت هوایی که از خود عبور میدهند افزایش پیدا کند.

جلوگیری از گرد و خاک:

بزرگ ترین وظیفه فیلتر بهداشتی این است که جلوی گرد و خاک را بگیرد و اجازه ندهد که از آن عبور کرده و وارد فضاهایی شود که هواساز در آنجا نصب شده و به انجام وظیفه می پردازد. بدین منظور فیلتر را بر سر راه فنی که باد را به سمت دریچه خروج می فرستند کارخانه ها طراحی می کنند.

بر سر راه باد قرار گرفتن این فیلترها موجب می شود تا هیچ گرد و خاکی نتواند از آنها عبور کند. این فیلترها فقط به اندازه ای روزنه دارند که هوا بتواند از آنها عبور کند و هر چیز که غیر از هوا باشد را به خود جذب می کنند و مانع عبور کردنش می شوند.

عبور هوای مطبوع و با کیفیت:

مطمئنا کسانی که اقدام به نصب هواساز در مکان های خود می کنند هدفشان این است که یک هوای تمیز و با کیفیت تنفس کنند. به همین منظور باید فیلتر بهداشتی که بر سر راه جریان باد قرار دارد را به طور مرتب و بر اساس زمان بندی سرویس کنند.

هر چقدر جریان هوایی که از فیلتر عبور می کند کیفیت بالاتری داشته باشد باعث می شود تا میزان سلامت افرادی که از آن هوا دارند استفاده میکنند افزایش پیدا کند. این هوای با کیفیت زمانی حاصل می شود که فیلتر تر و تمیز باشد و هوا را سالم عبور دهد.

جلوگیری از بوهای بد:

یکی از مهمترین وظایفی که یک فیلتر بهداشتی با کیفیت بر عهده دارد و از پس انجام دادنش به خوبی هر چه تمام تر بر می آید جلوگیری کردن از بوهای بدی است که ممکن است با جریان بادی که قرار است از آن عبور کند همراه باشد.

فیلترهای با کیفیت حالت آنتی باکتریال دارند و توانایی این را دارند که هر بوی بد یا مضر را به خود جذب کنند و اجازه ندهند که به راحتی از آنها عبور کند و باعث آزار و اذیت کسانی شود که دارند از هواساز جهت آسایش و آرامش خود بهره می برند.

تصفیه مناسب هوا:

فیلتر بهداشتی وظیفه دارد که هوا را تصفیه کند و هر گونه آلودگی یا بیماری که با خود دارد را به خود بگیرد و اجازه ندهد وارد فضاها و مکان های مسکونی یا تجاری شود که دارند از دستگاه هایی مثل هواساز استفاده می کنند.

تصفیه هوا عمل چندان آسانی نیست و معمولا فیلترهایی از پس صحیح انجام دادنش بر می آیند که کیفیت مناسبی داشته باشند. مصرف کننده اگر آگاه باشد برای دستگاه هواساز خود از فیلتر ارزان استفاده نمی کند بلکه از فیلتری استفاده می کند که علاوه بر قیمت مناسب کیفیت مناسبی داشته باشد.

جلوگیری از ورود باکتری ها و عوامل بیماری زا:

هوایی که به صورت عادی در محیط های باز مصرف می کنیم آلوده به هر گونه عوامل بیماری ای باکتریایی می تواند باشد. معمولا زمانی که هواساز در محیط های تجاری یا مسکونی نصب می کنند یک فیلتر بهداشتی بر سر راه هوا قرار می دهند تا این عوامل نتوانند وارد شوند.

یک فیلتر مناسب زمانی که بر سر راه جریان هوا قرار می گیرد به علت کیفیتی که دارد آنها را به خود جذب می کند و از بین می برد. همین موضوع باعث می شود تا این عوامل نتوانند به فضاهای داخلی راه پیدا کنند و افراد حاضر در آنجا را درگیر انواع بیماری های ناجور نمایند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید فیلتر بهداشتی وظیفه حساسی در هواسازها و دیگر وسیله های از این دست دارد که اگر به خوبی وظایف محول شده خود را انجام دهد موجب سالم ماندن افرادی می شود که دارند از این وسیله ها جهت آسایش و آرامش خود بهره می برند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آریا تهویه با سالها تجربه در زمینه نصب هواساز این آمادگی را دارد تا فیلترهای بهداشتی را برای شما با کیفیت مناسب تعویض نماید. برای به دست آوردن اطلاعات لازم در زمینه قیمت خدمات با شماره های واحد روابط عمومی شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

مطالعه بیشتر: هواکش صنعتی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *