علت سر و صدای داکت اسپلیت و نحوه رفع آن

علت سر و صدای داکت اسپلیت و نحوه رفع آن

مقدمه

صدای داکت اسپلیت یکی از معضلاتی است که معمولا بعد از استفاده طولانی برای آنها پیش می آید، این صدا در اکثر مواقع به قدری آزار دهنده است که می تواند آرامش را از خانواده ها بگیرد و آنها را با مشکلاتی در این زمینه مواجه سازد.

از آن جایی که حل کردن سر و صدای داکت اسپلیت یک موضوع بسیار فنی محسوب می شود بهتر است که افراد سر خود اقدام به باز کردن این تجهیزات نکنند و برای رفع مشکلات مربوط به آنها با شرکت های خدماتی ای که در این زمینه تخصص دارند تماس بگیرند.

افرادی که تخصص ندارند اگر برای رفع صدای داکت اسپلیت آن را باز نمایند ممکن است مشکل دیگری برای تجهیزات داخلی اش به وجود بیاورند و عملا نتوانند مشکل را حل نمایند بلکه مشکلی روی مشکلات قبلی اضافه کنند.

در ادامه برای این که با مشکلات مربوط به سر و صدای داکت اسپلیت بیشتر آشنا شوید آنها را برای شما خواننده عزیز و گرامی نام می بریم و تا جایی که این متن به ما اجازه دهد راه حل ارائه کرده و توضیحاتی در این زمینه برای شما می دهیم.

برای دیدن انواع داکت اسپلیت حتما روی لینک بزنید.

Split duct noise

دلایل سر و صدای داکت اسپلیت:

دلایلی زیادی برای درآمدن سر و صدای داکت اسپلیت وجود دارد، اما با توجه به این که مقاله ما کوتاه بوده و فرصت بسیار اندک است به چند مورد از مهم ترین ها اکتفا می کنیم تا شما خواننده عزیز و گرامی تا حدودی آنها را بشناسید.

نصب اشتباه داکت اسپلیت:

صحیح نصب نکردن یکی از علت های مهم سر و صدای داکت اسپلیت ها می باشد، این مشکل زمانی پیش می آید که این تجهیزات توسط افراد غیر متخصص بدون آگاهی نصب می شود و نکات مهمی که زمان نصب باید توجه شود پشت پا می خورد.

تنها کافی است زمان نصب این دستگاه ها دقیقا آنها را تراز نصب نکنید تا بعد از یک مدت کار کردن سر و صدای آنها در بیاید، در حقیقت تراز بودن موجب می شود تا فشار بر روی تجهیزات داخلی یونیت به یک اندازه پخش شود و بر روی یک نقطه دیگر نیفتد.

راه حل رفع مشکل نصب اشتباه که منجر به سر و صدای داکت اسپلیت شده است این می باشد که یک متخصص دعوت کرد تا دقیقا بر اساس معیارهایی که وجود دارد دستگاه را بر جای که قرار است قرار بگیرد تراز نماید تا مشکل صدا به آسانی رفع گردد.

نصب نادرست کویل داکت اسپلیت:

یکی دیگر از مشکلات مرسومی که موجب درآمدن سر و صدای داکت اسپلیت می شود به به نصب نادرست کویل این دستگاه ها بر می گردد، این کویل ها پایه هایی دارند که نصب کردن صحیح شان اهمیت بالایی دارد.

در بسیاری از موارد نصب کردن نامناسب پایه های این کویل ها موجب می شود تا نامتقارن در جای خود قرار بگیرند و به مرور زمان نیروی گرانش زمین بر روی آنها تاثیر منفی بگذارد و موجب در آمدن سر و صدای داکت اسپلیت شود.

معمولا برای رفع این مشکل بهتر است که ابتدا تست شود، اگر صدا از اینجا بود پایه ها از جای خود باز شود و به صورت دقیق و مناسب نصب گردد تا صداهایی که به خاطر نصب نامناسب ایجاد شده است رفع گردد و آرامش به فضایی که در آن نصب شده است باز گردد.

نصب نامناسب یونیت داخلی داکت اسپلیت:

یکی دیگر از مواردی که می تواند سر و صدای داکت اسپلیت را دربیاورد نصب نامناسب تجهیزات داخلی آن می باشد، این تجهیزات باید در وضعیت مناسبی نصب شوند وگرنه به مرور زمان مشکل ایجاد می کنند.

سر و صدای داکت اسپلیت در حقیقت کمترین مشکل می باشد، در صورتی که یونیت داخلی به خوبی نصب نشود، این احتمال وجود دارد که بعضی از تجهیزات یونیت به طور ناگهان در اثر نصب نامناسب دچار شوک شده و از کار بیفتند.

برای رفع چنین مشکلی بهتر است که به سراغ یک متخصص خبره بروید که در این زمینه تجربه کافی را دارد و می داند قطعات داخلی یونیت در زمان نصب باید در چه وضعیتی قرار بگیرند تا سر و صدایی که به جان داکت اسپلیت افتاده است به خوبی رفع گردد.

کانال کشی نامناسب داکت اسپلیت:

از جمله مشکلاتی که معمولا به مرور زمان موجب می شود تا سر و صدای داکت اسپلیت دربیاید کانال کشی نامناسب است، شاید با خودتان بگویید که کانال کشی چه ربطی به دستگاه دارد و چرا باید صدا ایجاد شود.

جواب سوال شما این است که تمامی تجهیزات مربوط به داکت اسپلیت باید هماهنگ نصب شوند تا بهترین کیفیت را ارائه دهند، زمانی که یک قسمت بد نصب شود به طور قطع بر روی قسمت های دیگر تاثیر منفی میگذارد و موجب سر و صدا یا خرابی اش می شود.

معمولا برای رفع چنین مشکلی بهتر است که از یک مخصص دعوت کنید تا کانال کشی شما را مورد اصلاح دقیق قرار دهد تا دستگاه در وضعیتی کاملا نرمال به فعالیت مشغول شود که همین در نهایت کمک خواهد کرد تا سر و صدای داکت اسپلیت کاملا رفع گردد.

Split duct noise

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی راهنمای کامل راه اندازی داکت اسپلیت سر بزنید.

آسیب دیدگی پره های بلوور فن:

یکی دیگر از دلایل در آمدن سر و صدای داکت اسپلیت به فن داخلی یونیت بر می گردد، این فن معمولا به مرور زمان که فعالیت می کند گرد و خاک می گیرد و همین موجب می شود تا صدایش دربیاید.

بهترین راه برای رفع این مشکل این است که سالانه قبل از شروع راه اندازی تجهیزات مربوط به داکت اسپلیت این قطعات دقیقا مورد سرویس قرار بگیرند تا گرد و خاک از داخل و روی آنها زدوده شود تا مشکلاتی را در اوج زمان استفاده برایتان پیش نیاورد.

معمولا برای این که سرویس این تجهیزات بهتر انجام شود بهتر است که به سراغ شرکت هایی که در زمینه سرویس، خدمات ارائه می دهند بروید تا یک متخصص همه فن حریف برای شما بفرستند تا مشکل سر و صدای داکت اسپلیت بعدها موجب آزارتان نشود.

جرم گرفتن فیلتر هوای داکت اسپلیت:

یکی از بزرگترین دلایل سر و صدای داکت اسپلیت معمولا به جرم گرفتن فیلتر هوایش بر می گردد، این فیلترها به مرور زمان خاک را به درون سلول های خود راه می دهند که همین موجب می شود به صدا بیفتند.

زمانی که فیلتر جرم بگیرد هوا به خوبی و راحتی جابجا نمی شود که همین امر موجب می شود تا فشار بیش از اندازه به تجهیزات حیاتی این سیستم ها مثل موتورشان بیاید که ایجاد صدای زیاد در فصل هایی که فعال هستند می کنند.

برای رفع این مشکلات اگر دانش کافی را دارید فیلتر هوا را سرویس یا تعویض نمایید، در غیر این صورت بهتر است که به سراغ شرکت هایی که در این زمینه خدمات ارائه می دهند بروید تا با سرویس مناسب موجب رفع سر و صدای داکت اسپلیت شما شوند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید علت سر و صدای داکت اسپلیت متعدد است و هر کدام از این ایرادات اگر توسط یک متخصص خبره حل شود وضعیت دستگاه به حالت نرمال بر می گردد و آرامش خانواده ها مجددا برقرار می شود.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آریا تهویه با سال ها تجربه در زمینه نصب و سرویس انواع دستگاه های برودتی و حرارتی این آمادگی را دارد تا خدماتش را به شما مشتریان ارائه نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *