روش افزایش راندمان سیستم های تهویه مطبوع

روش افزایش راندمان سیستم های تهویه مطبوع

افزایش راندمان سیستم های تهویه مطبوع

یکی از موضوعاتی که همیشه مورد بحث مصرف کنندگان سیستم های تهویه مطبوع می باشد روش افزایش راندمان این ابزارها و لوازم است تا از نظر هزینه های نگهداری و مصرف انرژی تا جایی که ممکن است صرفه جویی صورت بگیرد.

این سیستم ها به مرور زمان بر اثر کار کردن زیاد معمولا دچار مشکلاتی می شوند که اگر به آنها توجه نشود به طور قطع دیگر بازدهی و راندمانی که قبلا داشتند را نخواهند توانست ارائه دهند که همین امر در واقع موجب ضرر استفاده کننده می شود.

این سیستم های مطبوع معمولا بعد از کار کردن طولانی دیگر آن کیفیتی که در ابتدا داشتن را ندارند و معمولا افرادی که روش افزایش راندمان آنها را می دانند از این شیوه ها بهره می برند تا بتوانند کارکرد مناسبی از آنها بگیرند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به چند روش افزایش راندمان تهویه مطبوع که بیشتر مرسوم است بپردازیم تا شما خوانندگان عزیز و گرامی تا حدودی با آنها آشنایی پیدا کنید و بتوانید در صورت ضرورت از آنها جهت بهبود سیستم های تهویه خود بهره لازم را ببرید.

 برای خرید یونیت هیتر با کیفیت عالی و عملکردی بی نظیر اینجا کلیک کنید.

روش افزایش راندمان سیستم های تهویه مطبوع:

روش هایی برای افزایش راندمان تهویه مطبوع وجود دارد که هر کدام از آنها را نام برده و مختصری جهت آگاهی شما خواننده عزیز توضیحاتی ارائه می دهیم تا بیشتر آشنایی پیدا کنید و در صورت ضرورت از آنها بهره ببرید.

بازسازی سیستم تهویه مطبوع: یک روش افزایش راندمان تهویه مطبوع بازسازی است که معمولا بر روی سیستم های قدیمی اجرا می شود و به نتایج خوبی هم منتهی می گردد، در این شیوه ابتدا یک بررسی کلی می کنند و به دست می آورند که سیستم تهویه تا چه اندازه خسارت دیده است.

بزرگ ترین مزیت این شیوه را شاید بتوان در هزینه کمترش در برابر تعویض با سیستم نو دانست، معمولا بعد از این که دقیقا مشخص شد چقدر نیاز به بازسازی دارد اقدام به تهیه قطعات و لوازم جدید می نمایند تا به جای لوازم فرسوده استفاده کنند.

این روش افزایش راندمان معمولا بر روی سیستم هایی قابل اجرا است که به طور کامل از رده خارج نشده اند یعنی این که قابلیت تعویض چند قطعه اساسی را دارند تا شروع به فعالیت کنند، وگرنه اگر بیش از اندازه سیستم داغان باشد به طور قطع خرید یک سیستم تازه عاقلانه تر می باشد.

معمولا در روش افزایش راندمان به شیوه بازسازی اگر تا 35 درصد سیستم قابل تعویض باشد این کار قابلیت اجرا دارد و می تواند به نتایج قابل قبولی ختم شود در غیر این صورت به شما توصیه می کنیم که به طور کامل تغییرش دهید و به دنبال دردسر برای خود نباشید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

افزایش راندمان سیستم های تهویه
افزایش راندمان سیستم های تهویه

اضافه کردن قطعات قابل برنامه ریزی و اتومات: یک روش افزایش راندمان سیستم تهویه مطبوع ارتقا دادن آن است، بعضی از سیستم ها به واسطه این که قدیمی شده اند دیگر قادر نخواهند بود تا کیفیت قابل قبولی را به شما ارائه دهند.

معمولا یکی از کارهایی که برای این جور سیستم ها می توان کرد این است که بررسی کرد اگر سیستم قابلیت اضافه شدن امکانات جدید را دارد به آنها افزود تا بسیار بهتر از قبل بتوانند به انجام وظایف خود مشغول شوند.

معمولا در روش افزایش راندمان بعضی قطعات را به سیستم های قدیمی تهویه می افزایند که موجب می شود تا آنها کیفیتی برابر با سیستم های روز پیدا کنند و بتوانند به خوبی به انجام وظیفه مشغول شوند، معمولا اضافه کردن پنل های اتومات و قابل برنامه ریزی یکی از این کارها است.

مزیت بزرگ این پنل ها این است که به صورت کاملا اتومات دمای محیط را تحت نظر می گیرند و زمانی که دما به اندازه مناسب برسد خودشان سیستم را قطع می کنند تا استراحت کند، یا اگر دما بیش از حد بالا برود اتومات سیستم را روشن می کنند تا دمای محیط را برای کاربران تعدیل نماید.

عایق کاری: یک روش افزایش راندمان تهویه مطبوع عایق کاری مجدد بسیاری از قسمت ها که مخصوصا برای انتقال دمای مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد است، این کار موجب می شود تا در زمان انتقال پیدا کردن دمای کمتری تلف شود.

در این روش معمولا نقاطی را که بیشتر فرسوده شده شناسایی می کنند و به کمک افراد خبره عایق کاری را تقویت می کنند که به طور قطع از هر نظر به نفعشان خواهد شد و در صرفه جویی انرژی نیز بسیار به کار خواهد آمد.

این روش افزایش راندمان هزینه چندان زیادی ندارد اما نتیجه ای که به دست می آید به طور قطع شگفت انگیز است و مشاهده خواهید کرد که بعد از این کار کارایی سیستم تهویه مطبوع به اندازه بسیار زیادی بهبود پیدا می کند.

در حقیقت هدر نرفتن دمایی که تهویه تولید می کند قطعا روش افزایش راندمان مناسبی می باشد و کمک می کند تا در هزینه های مربوط به انرژی هم تا حد بسیار زیادی به نفع شما تمام شود و به دستگاه ها به خصوص در فصول گرم یا سرد بیش از اندازه فشار وارد نشود.

سرویس به موقع: یک روش افزایش راندمان سیستم تهویه مطبوع سرویس به موقع این دستگاه ها به خصوص در آغاز فصل گرما یا سرما است، این دستگاه ها زمانی که به مدت طولانی مورد استفاده قرار نمی گیرند از وضعیت مطلوب خود دور می شوند.

عواملی مثل گرد و خاک و یا خشک شدن روغن کاری بعضی از قطعات موجب می شود تا دستگاه اگر سرویس مناسب نشود نتواند به خوبی کار کند، معمولا به سراغ شرکت هایی که در این کار تخصص دارند باید رفت تا این موارد را به خوبی رفع نمایند.

سوای از تمیزکاری ای که صورت می گیرد بعد از یک سرویس مناسب دستگاه در بهترین وضعیت خود توسط متخصص تنظیم می شود که همین امر کمک می کند تا مصرف انرژی اش نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

تعویض فیلترهای هوا: یک روش افزایش راندمان در سیستم تهویه مطبوع تعویض به موقع فیلتر هوا می باشد، این فیلترها به مرور زمان گرد و خاک می گیرند و دیگر توانایی تصفیه کردن مناسب را ندارند که همین امر بر روی هوای ورودی به واحدها اثر می گذارد.

معمولا تعویض فیلتر هوا را بهتر است در آغاز فصلی که قصد دارید از تهویه استفاده نمایید در دستور کار خود قرار دهید، این امر کمک می کند تا سیستم در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد و به انجام وظایفش مشغول شود.

مهم ترین نکته ای که در زمان تعویض فیلتر های هوا باید مورد توجه قرار داد این است که حتما فیلتر مناسب با سیستم خود را تهیه کنید تا کارایی بیشتری به دست بیاورید، ضمنا هر چه سوراخ های فیلتر کوچکتر باشد احتمال ورود ریز ذرات به محیط داخلی واحدها کاهش می یابد و هوای بهتری را تنفس می نمایید.

افزایش راندمان سیستم های تهویه
افزایش راندمان سیستم های تهویه

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید سیستم های تهویه به مرور زمان اگر مورد رسیدگی قرار نگیرند دچار مشکلاتی می شوند و دیگر نمی توانند کارایی داشته باشند، معمولا افراد به سراغ شرکت هایی که روش افزایش راندمان این دستگاه ها را می دانند می روند تا در شرایط مطلوب قرارشان دهند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آریا تهویه با سال ها تجربه در زمینه نصب و سرویس سیستم های تهویه مطبوع و دانستن روش افزایش راندمان این آمادگی را دارد تا خدماتش را در اختیار شما قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *