کندانسینگ یونیت چیست؟

کندانسینگ یونیت چیست؟

کندانسینگ یونیت

امروزه سیستم های سرمایشی شامل بخش ها و قسمت هایی هستند که به کمک یکدیگر تولید سرمایش مورد نیاز برای سردخانه، ساختمان ها و واحدهای صنعتی را ممکن می سازند که تحت عنوان کندانسینگ یونیت شناخته می شوند.

قسمت هایی که در کندانسینگ یونیت وجود دارد شامل کمپرسورهای فشار هوا، شیرآلات تنظیم، فیوزهای قطع و وصل، پمپ های حرارتی و دیگر ابزارهایی که این توانایی را دارند تا بهترین حالت را برای پنل بیرونی مهیا سازند.

وقتی از همه نظر دستگاه های داخلی کندانسینگ یونیت تنظیم باشد استفاده کننده نهایی آن میزان سرمایشی را که انتظارش را دارد به صورت تنظیم دستی یا ریموتی از طریق پنل بیرونی در واحد خود دریافت می دارد.

همچنین باید دانست که برای نصب و تنظیم بهتر کندانسینگ یونیت بهتر است که به شرکت هایی که در این زمینه نیروی متخصص در اختیار دارند مراجعه کرد. یک نیروی متخصص به خوبی این دستگاه ها را در شرایطی قرار می دهد تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

بیشتر اوقاتی که استفاده کنندگان از این سیستم های سرمایش رضایت چندانی ندارند به عدم آگاهی و تنظیم مناسب آنها بر می گردد. اگر این سیستم ها به صورت دقیق تنظیم باشند قطعا استفاده کننده به رضایت می رسد و نگرانی ای نخواهد داشت.

در مقدمه سعی کردیم مطالبی که ممکن است کمک کند تا ذهن شما خواننده عزیز و گرامی به نحو بهتری بتواند با مطالب بعدی ارتباط برقرار کند را بازگو کنیم. در ادامه به موضوع اصلی خواهیم پرداخت تا محتوا برای علاقمندان به این مطلب خالی نماند.

 برای بررسی بیشتر محصولات یونیت هیتر اینجا کلیک کنید.

کندانسینگ یونیت چیست؟

کندانسینگ یونیت از مهم ترین اجزای سیستم سرمایشی هوایی می باشد که وظیفه اش تبدیل بخار خنک ‌شده به مایع خنک ‌شده در سیستم می باشد. این واحد در واقع از مجموعه‌ ای از قطعات مهم شامل کمپرسورها، کندانسور و شیرآلات تنظیم گاز تشکیل گشته است.

کمپرسور در این سیستم به واسطه ی فشار ایجاد شده در آنجا، بخار را به سمت کندانسور هدایت می نماید. زمانی که در این سیستم مایع به بخار تبدیل می‌ شود، گرما به محیط اطراف منتقل می گردد. پس از پایان این مرحله، مایع در وضعیت قرار می‌ گیرد که به ترموستات سیستم متصل شده و از آنجا آماده می گردد تا فرآیند سرمایش به نحو بهتری انجام شود.

 

دلیل اهمیت استفاده از کندانسینگ یونیت چیست؟

کندانسور یکی از بخش های مهم سیستم کندانسینگ یونیت است که برای دفع حرارت از بین رفته در هنگام فشار و گرم شدن بخارها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کندانسور در سیستم ‌های سرمایشی به دلیل وجود دو عامل بسیار اساسی و حیاتی اهمیت دارد که در ادامه می گوییم.

کاهش مصرف انرژی:

با استفاده از کندانسور در سیستم کندانسینگ یونیت بخار گاز فریون که حاوی حرارت ماشین کمپرسور می باشد را به مایعاتی خنثی تبدیل می ‌کند، که در نتیجه برای فشرده شدن آنها نیاز به کار کردن بسیار کمتری از سوی کمپرسور هست. این عمل در نهایت به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های مربوط به آن منجر خواهد شد.

کاهش درجه حرارت:

هنگامی که فریون از طریق کمپرسور در سیستم کندانسینگ یونیت فشرده می‌ شود، درجه حرارت آن در حد زیادی بالا می ‌رود و اگر بلافاصله به داخل سیستم برگردانده شود، امکان دارد باعث افزایش درجه حرارت در درون سیستم گردد. با استفاده از کندانسور در واقع میزان بخارات گاز فریون در مقابل سطوحی که خنثی هستند خنک می شوند و در نهایت به صورت مایع در می‌ آیند. این عمل در نهایت به کاهش یافتن درجه حرارت و افزایش عملکرد سیستم سرمایشی منجر می گردد.

مزایای استفاده از کندانسینگ یونیت

 مطالعه بیشتر: سوپرهیت و سابکول چیست؟

مزایای استفاده از کندانسینگ یونیت:

استفاده از این سیستم مزیت هایی دارد که موجب می شود تا استفاده کنندگان کلان و ساختمان های بزرگ رو به آن بیاورند. در واقع این سیستم آنها را به اهدافی که از نظر مدیریت انرژی و کیفیت از پیش تعیین نموده اند نزدیک می نماید. در ادامه به بعضی از آنها اشاره کرده و مختصر محض آشنایی شما توضیحات لازم را می دهیم.

صرفه جویی در هزینه‌ های انرژی:

مهم ترین مزیتی که سیستم کندانسینگ یونیت دارد این می باشد که به کمک ابزارهایی که در درون خود دارد کمک می نماید تا استفاده کنندگان سیستم سرمایشی به نحو بسیار بهتر و موثرتری هزینه های مربوط به خود را مدیریت نمایند و به رضایت برسند.

کاهش تولید گازهای گلخانه‌ ای:

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که جهان امروز ما با آن مواجه می باشد تولید گازهای گلخانه ای می باشد که به لایه اوزون آسیب های جبران ناپذیری رسانده است. استفاده از سیستم کندانسینگ یونیت اگر در همه جا مورد توجه قرار بگیرد کمک خواهد کرد تا از میزان این گازها کاسته شود که اتفاق خوبی به حساب می آید.

افزایش طول عمر و بازدهی بهتر:

سیستم های کندانسینگ یونیت به مقاومت و طول عمر بالا مشهور هستند و معمولا کسانی به سراغ استفاده کردن از آنها می روند که ساعات زیادی در روز نیاز است تا سیستم سرمایش آن فعال باشد. این سیستم با فعالیت طولانی و بازدهی مناسبی که دارد در واقع افراد پر مصرف را به سوی خود جذب می نماید.

کاهش مصرف آب:

در جهانی زندگی می کنیم که با بحران کمبود آب هم مواجه هستیم و معمولا سیستم های سرمایشی برای این که بتوانند در انجام وظایف موفق باشند نیاز به آب دارند، در حالی که استفاده از سیستم کندانسینگ یونیت میزان استفاده از آب را تا حد زیادی کاهش می دهد و همین موجب محبوبیتش در میان استفاده کنندگان بزرگ و کوچک شده است.

کاهش هزینه‌های تعمیراتی:

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از سیستم کندانسینگ یونیت این است که طول عمر بالایی دارد و بسیار کم دچار ایرادات فنی می شود و همین مورد باعث می شود تا هزینه های ناگهانی را به گردن مصرف کنندگان خود نیندازد و استفاده از آن در حد زیادی صرفه اقتصادی داشته باشد.

اهمیت استفاده از کندانسینگ یونیت

اشغال کردن فضای بسیار کم:

معمولا تجهیزاتی که سیستماتیک هستند فضای زیادی را اشغال می کنند که این یکی از دردسرهای افرادی است که به دنبال استفاده از آنها می روند، اما سیستم کندانسینگ یونیت این مشکل را با خود به همراه ندارد و با اشغال کردن فضای بسیار کم موجب می شود تا استفاده کنندگان در این مقوله به دردسر نیفتند.

کاهش آلودگی محیطی:

زمانی که صحبت از آلودگی می کنیم باید در نظر داشته باشید که منظور از همه نظر می باشد. آلودگی ها معمولا شامل صوتی، شیمیایی و محیطی می باشد. معمولا دستگاه هایی که در این موارد بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند، بیشتر مورد اقبال عمومی قرار می گیرند که سیستم کندانسینگ یونیت این چنین است و به همین منظور مورد توجه مصرف کنندگان سخت پسند قرار دارد.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و خواندید کندانسینگ یونیت به قسمتی اطلاق می گردد که تمامی تجهیزات مربوط به سیستم سرمایش در آن تعبیه شده است و با هماهنگی به هم کمک می کنند تا میزان سرمایشی را که واحدها نیاز دارند مهیا شود تا در ادامه در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آریا تهویه با سال ها تجربه در زمینه تنظیم و نصب انواع سیستم های یونیت باز و بسته این آمادگی را دارد تا خدماتش را در اختیار مشتریان خانگی و صنعتی قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان به خوبی راهنمایی تان نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *