مزایای فن کویل چهار لوله چیست؟

مزایای فن کویل چهار لوله چیست؟

فن کویل چهار لوله 

تهویه کردن هوای محیط های سربسته یکی از ضروریات است که تمامی جاها به آن اهمیت می دهند. زیرا انسان ها به مرور زمان فهمیده اند هوایی که به مدت زیاد در محیطی راکد بماند و ماده شود آدم ها را دچار بیماری ها و مشکلاتی می کند.

یکی از لوازمی که برای تهویه مناسب اماکن امروزه به کار گرفته می شود فن کویل است. این فن ها به دلایلی که در ادامه مقاله قطعا به آنها خواهیم پرداخت نسبت به سیستم های کانال کشی بسیار پرطرفدارتر هستند.

پرطرفدار شدن یک وسیله مثل فن کویل چهار لوله همیشه به علت مزیت هایی است که نسبت به بعضی از تهویه هایی که وجود دارند هست. معمولا این مزیت ها به قدری ارزشمند و ارزنده هستند که نظر مصرف کنندگان را به سمت خود جلب می نمایند.

تهویه مناسب هوا در یک محیط سربسته اگر به خوبی توسط فن چهار لوله یا غیره اتفاق بیفتد موجب سلامتی روح و جسم افراد حاضر در آن محل است. هوایی که مانده شود عوامل باکتری و قارچی و ویروسی در آن بیشتر به فعالیت می پردازند و برای سلامت خطر آفرین می شوند.

در متن بالا سعی خود را نمودیم تا مختصر توضیحاتی بدهیم تا ذهن شما خواننده عزیز برای بدنه اصلی مقاله که مزایای فن چهار لوله است آماده شود. تجربه نشان داده است که هر چه مشتریان بیشتر در مورد این دستگاه ها اطلاعات داشته باشند با آگاهی بیشتری برای تهیه و خریداری کردنشان اقدام خواهند کرد و از خرید مناسب خود نهایت رضایت را خواهند داشت.

فن کویل چهار لوله چیست؟

 مطالعه بیشتر: بررسی و مقایسه فن کویل دو لوله با دیگر انواع

فن کویل چهار لوله چیست؟

نوعی فن است که از آن برای تهویه هوای اماکن استفاده می شود. این فن دو لوله برای رفت آب و دو لوله برای برگشت آب دارد که همین مورد باعث ایجاد سرمایش یا گرمایش در مکان ها می شود. این فن کاملا مستقل عمل می کند و نیاز به هیچ گونه کانال کشی ندارد که مزیت بزرگی به حساب می آید.

انواع فن کویل چهار لوله:

فن های کویل دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند که مصرف کننده بنا بر احتیاجی که دارد آنها را سفارش می دهد و در اماکن خود مورد بهره برداری قرار می دهد. در ادامه آنها را نام برده و مختصر شرح می دهیم.

فن کویل سقفی:

این نوع از فن کویل چهار لوله معمولا بر روی سقف فضای مورد نظر پیچ می شود تا از بالا اقدام به تهویه هوا کند. یکی از مزایایی که این نوع از فن دارد اشغال نکردن فضا می باشد. چون بر روی سقف نصب می شود به هیچ عنوان مزاحمتی ایجاد نمی کند و بدون دردسر به فعالیت خود می پردازد.

به این نوع از فن توکار یا روکار هم می گویند که هوا را از بیرون یا از داخل به بیرون هدایت می کند. معمولا ظرفیت هوادهی 300 تا 2200 فوت بر ثانیه را می تواند به راحتی انجام دهد. قدرت مناسب کویل موجب می شود تا به راحتی هوای یک فضای بسته را برای فعالیت آماده کند.

فن کویل کاستی:

نوعی فن کویل چهار لوله است که بر سقف نصب می شود و فقط دریچه هوایش مشخص است. این فن با قدرت هوادهی 200 تا 1200 فوت بر ثانیه می تواند به فعالیت بپردازد. معمولا پشت سقف کاذب کار گذاشته می شود و به جز دریچه ورود باد هیچ چیز دیگری برای افراد قابل مشاهده نیست.

در این نوع از فن لوله های رفت و برگشت آب باعث گرمایش یا سرمایش هوایی که در داخل فن جریان می یابد می شود. این هوا به فضاها ورود می کند تا موجب آرامش و راحتی افرادی شود که در آن مکان به انجام فعالیت میپردازند.

فن کویل زمینی:

یک نوع دیگر از فن کویل چهار لوله می باشد. این فن همان طور که از اسمش پیدا است بر روی زمین بر روی یک چهارپایه یا یونولیت کار گذاشته می شود تا به انجام فعالیت های مربوط به تهویه کردن هوا در مکان ها بپردازد.

این فن دو نوع روبرو زن و بالا زن دارد که باد را به آن سمت پرتاب می کند. قدرت این فن چهار لوله 200 تا 1000 متر مکعب بر ثانیه می باشد تا بتواند به خوبی از پس انجام تهویه هوای محیط اطراف خود بر بیاید و موجب راحتی افراد شود.

فن کویل دیواری:

نوع دیگری از فن کویل چهار لوله است که بر روی دیوار نصب می شود. این فن کویل معمولا در اکثر موارد به صورت روبرو زن طراحی می شود تا هوای تازه را وارد فضا کند. این فن با ظرفیت و توان هوادهی 200 تا 800 متر مکعب بر ثانیه طراحی می شود.

این فن نسبت به نمونه های دیگر که بر روی سقف، مخفی و زمین نصب می شوند از قدرت کمتری برخوردار است. البته این فن ها اگر در یک فضایی با وسعت مناسب به کار گرفته شوند به راحتی خواهند توانست از پس انجام وظایف محوله بر بیایند.

مزایای استفاده از فن کویل چهار لوله

مزایای استفاده از فن کویل چهار لوله:

فن کویل ها اگر امروزه در فضاها و مکان های زیادی به کار گرفته می شوند عمدتا دلیلش کیفیت مناسب و کاربردی بودنشان می باشد. این کویل ها در واقع توانسته اند نسبت به انواع دیگر لوازمی از این دست نیازهای استفاده کننده را به خوبی هر چه تمام تر برآورده کنند.

مصرف و اتلاف انرژی کم:

این فن کویل ها سایز و اندازه نسبتا مناسبی دارند و به همین دلیل نیاز به مصرف انرژی کمی دارند. امروزه یکی از مواردی که بسیاری از مشتریان توجه می نمایند برچسب انرژی روی لوازم است. به مرور زمان به دست آورده اند که اگر یک وسیله پر مصرف تهیه کنند سالانه هزینه زیادی را باید صرف کنند.

نکته دیگر این است که چنین کویل هایی برای مصرف کننده بسیار به صرفه هستند و انرژی گرمایی و سرمایی را بدون هیچ گونه اتلاف کردنی در اختیار قرار می دهند. همین موارد باعث می شود تا انرژی بدون هیچ گونه کم و کاستی در اختیار افراد قرار بگیرد.

سیستم تهویه ی اتوماتیک:

بزرگ ترین مزیت فن کویل چهار لوله اتوماتیک بودنشان می باشد. این فن کویل ها مجهز به سنسورهای دمایی می باشند که دمای محیط را می توانند تشخیص دهند و با توجه به آن فعالیت خود را تعلیق یا بیشتر نمایند.

به فرض مثال اگر مصرف کننده به دنبال دمای 25 درجه برای مکان خود باشد این فن ها به محض رسیدن به دمای مورد نظر خود را خاموش می کنند تا انرژی بی مورد مصرف نشود و اگر به دمای مورد نظر نرسند همچنان خود را فعال نگه می دارند تا شرایط مورد نظر مصرف کننده فراهم شود.

تنظیم سیستم به صورت گرم یا سرد:

یکی از برتری های بزرگ فن کویل چهار لوله دوگانه بودنشان می باشد. یعنی هم توانایی تولید سرما و هم گرما را دارند تا بدین وسیله بتوانند انتظارات مورد نظر مصرف کننده را فراهم آورند تا نیازهایش بدین طریق برطرف گردد.

نیاز به سیستم مکمل ندارند:

دستگاه فن چهار لوله کاملا مستقل است و نیاز به هیچ دستگاه دیگری ندارد تا در انجام وظایفش او را یاری برساند. این دستگاه به خوبی سرمایش یا گرمایش مورد نظر را می تواند تولید نماید و در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

هزینه نصب مناسبی  نسبت به سیستم های کانالی دارند:

فن کویل چهار لوله بر خلاف سیستم های کانال کشی شده بسیار جمع و جور می باشد و به همین دلیل هزینه نصب کردنش بسیار برای مصرف کننده مناسب در می آید. در واقع صرفه اقتصادی بالای این وسیله موجب شده تا شرکت های زیادی از آن برای تهویه بهره ببرند.

نصب کردنشان آسان است:

فن کویل چهار لوله بر خلاف سیستم های کانال کشی صرفا فقط یک دستگاه است که نصب کردنش دردسر زیادی ندارد و به راحتی توسط یک متخصص کاربلد و آشنای به امور فنی انجام می شود. نصب آسان این لوازم افرادی را که دست به آچار هستند را از حتی همان متخصص هم بی نیاز می کند زیرا می توانند به راحتی در محل خود نصبش کنند و آن را به کار بگیرند.

بسیار کم صدا یا بی صدا هستند:

بزرگ ترین مزایای دستگاه فن کویل چهار لوله کم صدا بودن و شاید حتی بشود گفت بی صدا بودنش می باشد. این دستگاه ها به علت این که در فضاها و مکان ها نصب می شوند قطعا باید بدین صورت باشند وگرنه سر و صدایشان افراد حاضر در آنجا را کلافه خواهد کرد و نمی توانند بر روی کار خود تمرکز لازم را نمایند و کارها را به خوبی هر چه تمام تر پیش ببرند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید فن کویل چهار لوله دارای انواع و اقسام متنوعی می باشد که هر کدام از آنها بنا بر نیاز مصرف کننده سفارش داده می شود و در جای خود به کار گرفته می شود تا بتواند هوای مورد نیاز را برای آن مکان فراهم کند.

در آخر لازم به یاد آوری است که شرکت آریا تهویه با سال ها تجربه در زمینه نصب و تعمیر انواع فن کویل این آمادگی را دارد تا خدماتش را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.