یونیت داخلی مسئول چه وظایفی در داکت اسپلیت است؟

یونیت داخلی مسئول چه وظایفی در داکت اسپلیت است؟

وظایف یونیت داخلی در داکت اسپلیت

امروزه تمامی مکان های تجاری، صنعتی و خانگی از لوازمی برای تامین سرمایش یا گرمایش خود استفاده می کنند که بهینه هستند. یکی از لوازمی که برای سرما یا گرما می شود از آن بهره برد داکت اسپلیت است که بهره بردن از آن مزیت های خود را دارد.

این وسیله که توانایی تولید سرمایش و گرمایش را دارد از بخش هایی تشکیل شده است که در واقع این بخش ها هستند که کمک می کنند تا تولید دمای مورد نظر به بهترین شکل ممکن شکل بگیرد و در اختیار فضاها و مکان ها قرار داده شود.

یونیت داخلی شاید بتوان گفت مهم ترین بخش در داکت اسپلیت است زیرا تمامی تشکیلات اساسی که برای تولید سرمایش یا گرمایش مشارکت دارند در درون این بخش قرار داده شده اند و با هماهنگی مناسب آنها است که وظایف محوله به خوبی به سر انجام می رسد.

یونیت داخلی شامل قسمت هایی است که در داخل یک پوشش فلزی یا پلاستیکی فشرده قرار می گیرد تا از فضای بیرون جدا باشد و از طریق آنها بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. این بخش های داخلی تا حدی اهمیت دارند که اگر از آنها خوب محافظت نشود ممکن است سلامت داکت اسپلیت به خطر بیفتد.

در واقع همان پوشش فلزی گالوانیزه یا پلاستیک فشرده وظیفه دارد تا از یونیت داخلی به نحو احسن محافظت نماید. این محافظت شامل جلوگیری از ضربه خوردن و جدا کردن از شرایط جوی مثل آفتاب و باران است که می توانند مشکلاتی را برای قسمت های مختلف داکت اسپلیت به وجود بیاورند.

اگر بخواهیم کمی واقع بین باشیم باید بگوییم که تمامی قطعات اساسی و مهم داکت اسپلیت در همین یونیت داخلی جا سازی شده اند تا به او کمک کنند وظایفش را به نحو احسن به سرانجام برساند. انجام هماهنگی بین این اجزا در واقع داکت اسپلیت را قادر به انجام وظایف محوله خود می کند.

بزرگ ترین مزیتی که شاید استفاده از داکت اسپلیت داشته باشد اقتصادی بودنش به علت جمع و جور بودنش است. در واقع هر چه که این دستگاه لازم دارد در همان یونیت داخلی خلاصه شده است که به کمک همان به انجام وظیفه می پردازد.

امروزه هر وسیله ای که توسط مصرف کنندگان در بازار تهیه می شود به اقتصادی بودن مصرف انرژی شان توجه می شود. زیرا به مرور زمان دریافته اند که اگر مصرف انرژی را در نظر نگیرند بعید است با استفاده از آن به رضایت برسند. مصرف انرژی یکی از نکاتی است که به وسیله قسمت یونیت می شود آن را به خوبی مدیریت کرد.

در متن بالا تمامی سعی خود را کردیم تا نکاتی که ممکن است کمک کند تا ذهن شما برای ادامه مقاله آماده شود را بگوییم تا موضوع اصلی که درباره وظایف یونیت داخلی در داکت اسپلیت است را بسیار بهتر از قبل بتوانید درک کنید تا مطالب باعث گیج شدن و گمراهی شما خواننده گرامی نشود.

داکت اسپلیت چیست؟

مطالعه بیشتر: وظیفه ی سنگین یونیت خارجی در داکت اسپلیت

داکت اسپلیت چیست؟

یک وسیله است که با انرژی برق فعالیت می کند و وظیفه تولید سرمایش و گرمایش را برای فضاهای داخلی ساختمان های تجاری و خانگی بر عهده دارد. این وسیله به علت این که مصرف انرژی اش بهینه است بسیار امروزه مورد توجه بخش های تجاری  خانگی قرار گرفته است. این وسیله از دو بخش یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که هر کدام به انجام وظایف داکت اسپلیت کمک می کنند.

یونیت چیست؟

به دو بخش یونیت خارجی و داخلی تقسیم می شود که در این مقاله فقط با بخش داخلی اش کار داریم و توضیحاتی که ارائه می شود در چهارچوب شناخته شدن این بخش است. در ادامه بخش های مختلف یونیت داخلی را نام برده و مختصر جهت آشنایی تان توضیح می دهیم.

کویل اواپراتور:

این کویل زیر مجموعه یونیت داخلی داکت اسپلیت می باشد. این وسیله از مس یا فولاد ساخته می شود و برای کارکرد به واحد یونیت خارجی که کویل کندانسور است متصل می گردد. این دستگاه مبرد را از حالت گاز به مایع در می آورد و سپس جذب قسمت گرما خانه می نماید. بعد از این که گرما جذب شد از نو مبرد را به داخل کندراسور می فرستد تا سیکل خنک کنندگی از اول شکل بگیرد. این دستگاه قسمت های دیگری هم دارد ولی از آن جایی که مقاله طولانی می شود به آنها نخواهیم پرداخت.

فیلترها:

یکی دیگر از بخش های یونیت داخلی داکت اسپلیت فیلترها هستند. فیلترها با سر راه قرار گرفتن عبور و مرور هوا در اسپلیت باعث می شوند تا هوای سالم و تمیز به محیط داخلی ساختمان ها ارسال شود. فیلترها گرد و خاک را به خود می گیرند و اجازه نمی دهند به محیط های داخلی بروند. این فیلترها هر چند وقت باید سرویس شوند تا عملکرد مناسبی داشته باشند.

ترموستات:

دیگر بخش یونیت داخلی داکت اسپلیت ترموستات نام دارد که وظیفه بسیار مهم تنظیم کردن دما را بر عهده دارد. ترموستات سوای از تنظیم دما باعث می شود تا اتلاف انرژی در داکت اسپلیت به حداقل برسد که این امر بسیار برای مصرف کنندگان اهمیت دارد. هر چه انرژی کمتر اتلاف شود هزینه های استفاده کنندگان کاهش می یابد که بسیار برایشان مطلوب خواهد بود.

وظایف یونیت داخلی در داکت اسپلیت:

وظایف یونیت داخلی در داکت اسپلیت

اسپلیت از یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که به تولید سرمایش و گرمایش مد نظر برای پنل داخلی کمک می کنند. در واقع اگر این قسمت ها به خوبی وظایف محوله خود را انجام دهند اسپلیت به هدفش که ایجاد دمای مناسب است دست خواهد یافت.

هماهنگی و تناسب قطعات این دو بخش اگر به درستی توسط سازنده اتفاق بیفتد کمک می کند تا مصرف انرژی در داکت اسپلیت بسیار برای مصرف کننده مقرون به صرفه باشد از همین رو این بخش ها برای اسپلیت از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

تصفیه هوای ارسالی به محیط های داخلی:

بعد از این که هوای گرم یا سرد در درون دستگاه های مربوط به یونیت داخلی تولید شد نوبت به این می رسد که ارسال شود اما باید این نکته را دانست که هوا قبل از این که ارسال شود باید توسط فیلترهایی که در یونیت قرار دارد تصفیه شود تا با کیفیت مناسب و سالم به فضاها برسد.

این فیلترها گرد و خاک موجود در هوا را به طور کامل به خود جذب می کنند و اجازه نمی دهند که از این مسیر راه خود را به مکان ها باز کنند. بعد از تصفیه شدن امکان تنفس هوای تازه برای افرادی که در آن محیط ها مشغول به فعالیت هستند فراهم می شود و بهتر روی کار خود تمرکز می کنند.

کمک به برقراری سیکل با کمک اواپراتور:

یک وظیفه مهم یونیت داخلی در داکت اسپلیت این است که سیکل گرمایی یا سرمایی را به طور مداوم با انجام یک سری کارها برقرار نماید. در واقع زمانی که این سیکل مداوم برقرار باشد امکان دسترسی اسپلیت به سرمایش یا گرمایش مورد نظر فراهم می گردد.

برقراری مداوم سیکل با عبور گاز و تبدیل به مایع به کمک اواپراتور و کندانسور که در دو قسمت داخلی و خارجی یونیت قرار دارند ممکن می شود. این دستگاه ها با همکاری و هماهنگی های لازم موجب می شوند تا هوایی با کیفیت به محیط های داخلی از سوی اسپلیت ارسال گردد.

اتصال به بخش ها یونیت خارجی:

همان طور که در جریان هستید یونیت داخلی و خارجی با هماهنگی با هم می توانند دمای مورد نظر مصرف کننده را تامین نمایند. اگر این دو بخش با یکدیگر هماهنگ نباشند قطعا دمای مورد نظر برای ارسال نمی تواند ایجاد شود.

اتصال این دو بخش از این نظر اهمیت دارد که این دو بخش اگر چه از هم جدا هستند ولی فعالیت هایشان کاملا با هم ارتباط دارد و نمی توان آنها را سوای از هم تصور کرد. فقط موقعیتشان متفاوت است وگرنه هر دو قسمت وظیفه دارند به تولید سرمایش و گرمایش مورد نظر برای اسپلیت کمک کنند.

تنظیم دمایی که به مکان ها ارسال می گردد:

سرمایش یا گرمایشی که از طریق اسپلیت به مکان ها ارسال می شود قبل از ارسال در یونیت داخلی کاملا تنظیم می شود تا کیفیت مورد نظر استفاده کننده را داشته باشد. در این قسمت بخشی تحت عنوان ترموستات هست که کارش دقیقا تنظیم دما می باشد.

ترموستات دما را بر اساس یک سری تنظیمات که قبلا از طریق مصرف کننده بر روی آن اعمال شده است به صورت سرمایش و گرمایش مورد نظر به اشتراک می گذارد. معمولا این وسیله موجب می شود تا مصرف انرژی تا حد زیادی بهینه شود که اتفاق خوبی به نظر می رسد.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید داکت اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. این دو بخش هستند که کمک می کنند تا اسپلیت به صورت کاملا مناسب سرمایش یا گرمایش مورد احتیاج فضاهای داخلی را تولید نماید و در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آریا تهویه با سال ها تجربه در زمینه نصب انواع و اقسام اسپلیت در ابعاد مختلف این آمادگی را دارد تا خدماتش را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *